utorak, 25. travnja 2017.

Maketa u Jurandvoru II dio

Radovi oko gornje sobe i radnog kuta se privode kraju...

Nakon gotovo 2 godine projekt je konačno krenuo Materijal je odavno prikupljen samo je drugo uvijek bilo važnije...

Nacrt će se u stvarnosti još korigirati
Prije drugih radova je trebalo obojiti zid u odgovarajuću "nebesku" boju
Počelo je i sastavljanje prvog elementa
Kako bušenjem rupa za sprovođenje brojnih žica nebi oslabio konstrukciju unutarnje letve su 4 mm niže a punu
visinu postižem pločicama. Između ostaje dovoljno mjesta za sprovođenje žica
Koristim razne daske i ploče zaostale od izrade krovišta pred nekoliko godina te starog namještaja kojeg više nema
(spremio sam sve šper-ploče i lesonite) Jedino su letve nove, one su mi poslužile kod prijevoza velikih prozirnih ploča za terasu.
Ionako će sve biti dobrano polijepljeno zemljom, šoderom i travom.
Sastavio sam i srednji srednji dio koji je najjednostavniji, kod njega stražnja daska ide prema dole kako bi mi ostao
široki otvor za prilaz skrivenoj stanici (do nje ću moći i skidanjem dijela reljefa iza vidljive donje stanice)
To je donji nivo koji će imati otvor odozdola za pristup zavoju i početku skrivene stanice. Na nekih 14 cm iznad dolazi 
druga ploča za gornju stanicu.
Taj dio sam morao skratiti sa 160 na 152 cm jer zid kod vrata (na drugom kraju) ima trbuh :fp: pa nebih mogao 
otvarati vrata do kraja, sve je pomaknuto u desno za 8 cm tako da će ukupna dužina biti 512 cm.
Gornji dio će biti malo viši od ovog provizornoga, na stupovima (ukupno 14 cm visinske razlike) i moći će se cijeli ukloniti

Stara okretaljka će se lijepo smjestiti u kotlini između pruge koja se uspinje do mostova





Maketa u Jurandvoru

Moj drugi dom je u Jurandvoru kraj Baške na otoku Krku. Ove ću jeseni početi polako raditi maketu (nadam se) pa sam kao
prvo uredio radni stol- nazvao bih ga "stol sa lijepim pogledom"
Moram u cijeloj sobi urediti zidove, štokove i pod (a i vanjsku fasadu). Ispod stola lijevo i desno će biti police, lijevo je i ormarić sa alatom
te djelovima. 
Budući da sam sada Konačno na slobodi (u mirovini) provodit ću barem pola godine na moru,
Da se nebih dugo patio bez svojih vlakića i tamo ću napraviti jednu maketu, doduše manju (udnosno užu) ali
opet dovoljnu za lijepu vožnju!
Soba je dugačka 520 cm pa će maketa biti po cijeloj dužini zida: na lijevoj strani gdje je 2-kolosječna pruga bit će široka 100 cm a na desnoj svega 82. U sredini će biti svega 60 cm širine no na to mjesto će se dodati 
proširenje sa stanicom, cestom i gradom širine 50 cm.
Privremeno sam je složio u podrumu koji je nešto kraći (480 cm) no i to je dovoljno za vidjeti kako bi to izgledalo.
Lijeva strana makete
Kad sam već složio većinu odlučio sam to i spojiti tj. izvesti da mogu malo i voziti vlakove/igrati se, desna strana
Ispod gornje stanice je jedna skrivena...
Gornji nivo će biti nekih 16 cm iznad donjega, uspon će biti oko 3 posto da mogu voziti i duže vlakove od 180-190 cm.
Ukupno ću moći voziti 10 kompozicija, 3-4 će biti stalno u pokretu, vozit će samostalno sa mogućnosti da uvijek i bilo gdje sam upravljam.
Mjesta će biti i za nekih 16-18 lokomotiva, što u ložioni dole ili depou gore + po 1 manevarka na svakom nivou. Kada vlak krene sa početne točke preći će preko 20 metara dok se ne vrati na početnu točku!
Bit će 12 vidljivih signala + 5-6 ranžirnih + 4 u skrivenoj stanici.
Objekata i reljefa će biti malo, no sa dodatnim gradskim proširenjem će doći i autopista te možda i troley-bus?
 


utorak, 18. travnja 2017.

BACKO MINI EXPRES nakon Adventa

Na radnom stolu se začas stvori hrpa vagona i lokomotiva
Kad se zna da stalno vozi preko 100 lokomotiva i 1.000 vagona jasno je da uvijek ima posla na održavanju
Rade se dugački dijelovi za cestu na velikoj maketi, treba napraviti oko 300 metara!
Svaki dio ima svoje napajanje (jer bi bilo nemoguće jednim pokriti sve) pa je potrebno uskladiti frekvencije svakog dijela pomoću kondenzatora
Donja prostorija sa maketama za vožnju posjetilaca je dobila lijepe puzzle slike
Dežurajući u dućanu Kruno sastavlja lijepe kućice za veliku maketu
Djelomično sam obnovio vitrine novim modelima
Gore je za usporedbu najveća i najmanja parna lokomotiva (standardnog kolosjeka)
Priprema se ploča za novu cestovnu maketu
Nakon urezivanja kanala polažu se žice vodilje
Stara maketa ima preko 15 godina i dotrajala je, preživjela je brojne dopune i promjene
Iskoristit će se puno elemenata sa nje poput skretnica i magnetskih kontakata
Nakon postavljanja svih žica, kontakata i skretnica kanali se gipsaju i bruse
Odozdola je složeno bežično napajanje
I ovdje su potrebni kondenzatori za usklađivanje frekvencije na svim dijelovima cesta

Napravljena je probna rampa za utovar kamiona na vagone
Bočno su bakarne trake koje isijavaju visoku frekvenciju kojom se pokreće kamion
Kompozicija može imati više vagona, kamion se uvijek zaustavlja na zadnjem slobodnom mjestu

Nakon uspješnih proba napravljena je rampa koja će se ugraditi na maketu
Mikrosklopka na kraju kolosjeka služi za zaustavljanje vlaka
Kamion izgleda ovako (odozdola)
Otraga je priključak za programiranje dekodera i vanjsko napajanje
I autići imaju takove izvode
I evo rampe na maketi (kod stanice na lijevoj strani)
Bakrene trake su skrivene imitacijom betonskih blokova
Ispod mostova je inscenirana nesreća sa izlijetanjem vlaka
Na ovom vrhuncu je stavljena rampa za polijetanje paraglidera
Nova cestovna maketa je u fazi gipsanja i brušenja
Lijevo od ulaza i same makete je do nedavno bio jedan ormar koji je u stvari služio kao vrata za prolaz u stražnju prostoriju. Ona je dugo služila kao skladište pa i radionica no sada je uređena te će se uskoro posjetioci kroz nju moći spustiti u podrum.
Nedavno sam slikao početak radova
Kroz rupu u zidu će dolaziti vlakovi sa makete i spuštati se u podrum