Jedan siromašni Nijemac iz iz DDR-a si nije mogao priuštiti tvorničke vlakiće pa je počeo sam raditi sve- od pruge, skretnica kojima je sam motao elektromagnete, signala, gornjeg voda, čak je i transformatore radio sam!
Modele vlakova je kupio od Pika pa je dalje prema njima sam radio slične, gotovo sve kućice su bile
ručno napravljene, no kasnije je malo- pomalo nabavljao i tvorničke (koje bi občno doradio)
Maketa je rađena 20-ak godina, postepeno je proširivana i mijenjana.
Pred 5 godina je radi starosti morao u dom pa je bio prisiljen rastaviti svoje djelo, modele je uspio
prodati no maketu nije mogao jer nije bila predviđena za rastavljanje (da bi se mogla iznesti).
Naknadno je ugradio i Faller AMS pistu (krajem 60-ih godina)
U prvom planu je pult sa regulatorima
Gornji vod iliti kontaktna mreža je isto samogradnja, potpuno funkcionalna!
Nastavak
Križanja kakvih nema kod tvorničkih, jedna detaljnija slika
Lokomotive struju uzimaju i skijom sa srednje šine odnosno izdanaka po sredini pragova
(po uzor na Maerklin)
Sam je radio i skretničke kućice koje se zaokreću
Za današnje pojmove maketa izgleda zastarjelo no treba računati da je to rađeno pred 60 godina!
Likovni signali su rađeni prema Maerklinovim
Trebalo je zaista puno strpljenja da se napravi ta šuma stupova i na njih pažljivo zaleme tanke žice gornjeg voda
Kad čovjek sam radi prugu ima slobodu da sve napravi po želji / potrebi
Maketa je napravljena od 2 ploče dužine od 2,5 metra a bočni L dio imade oko 2 metra, dakle dugačka je 5 metara a na širokom dijelu ima oko 3,5 m.
Nastavak
Najnovija vijest o staroj maketi glasi- "jučer je kod mene bio jedan stariji gospodin iz Maribora i kupio cijelu maketu sa svim voznim parkom za 1.000 eura,
namjerava ju ponovo osposobi za vožnju!" 15.11.2015/dakle maketa nije bila rasturena a vozni park prodan ranije (kako je pisalo na početku teme 2012)/
Sada bi kolege iz Slovenije (posebno iz Maribora) trebali stupiti u potragu za tajanstvenim kupcem?
Također ostalo je nešto od voznog parka, koliko vidim to je stariji Maerklin
Pokazao nam je jednu sliku na kojoj se vidi početak rasturanja (dole lijevo na cesti) koji ga je srećom prošao
Ovdje se lijepo vidi kako je lemio žice i žičice za kontaktnu mrežu
Na maketi ima dosta Fallerove piste
Interesantna jekombinacija skretnice i križanja
Gornji vod je potpuno funkcionalam, ima i izolirane odsječke za zaustavljanje električnih lokomotiva
(kojima je skinuo skije kao nepotrebne)
Nastavak
Koliko sam shvatio, graditelj ove makete je preminuo pred dosta godina a maketu opisuje jedan prijatelj njegova sina.
Depo za električne lokomotive u pozadini je samogradnja, ambalaža od lijekova je upotrebljena pozadi i na krovu kao svjetlarnik (malo nespretno)
Krov je napravljen tako da se može skinuti a vrata se otvaraju pomoću elektromagneta
Pult za današnje pojmove izgleda sirovo no služio je svrsi, napravljen je od priručnih materijala
Konektori i danas izgledaju profesionalno
Boje na maketi su zacijelo nekada bile življe, polu-stoljetna patina je učinila svoje
I perone je radio sam
Još jedna slika depoa za lokomotive sa famoznom segmentnim pomičnim mostom (koji djelomično rotira oko jedne osi)- šteta što nema detaljnijih slika toga mosta.
Nastavak
Na kontaktnoj mreži je radio imitacije izolatora- motanjem tanke žice sa izolacijom
Još jedan pogled na depo, rešetke na prozorima su od zalemljene tanke žice
Još jedna noćna slika
Pa dnevna sa većinom makete
Neboder je radio po uzoru Fallerovoga
Kao i ovaj zamak
Lijevo i u sredini su Fallerove kućice, desno su njegove starije izrade od kartona (kako je kupovao kućice tako je mijenjao stare, u početku je sve bila samogradnja)
Još malo slika stanice i šume stupova i gornjeg voda
Međutim maketa je ipak završila samljevena na otpadu!
Kupac iz Maribora je pokupio samo vozni park (da bi ga kasnije skuplje prodao) a po maketu nikad nije došao (obećao je doći drugi tjedan po nju kamionom)!
Nema komentara:
Objavi komentar