srijeda, 4. ožujka 2020.

Maketa "Zagreb" 2.nastavak

Vratio sam ploču u normalan položaj i učvrstio
Sada prugu slažem zaozbiljno
Uz još malo korekcija smanjio sam "trbuh" dole
Počeo sam lemiti žice za napajanja i izvode sa kontaktnih tračnica koje će biti na svakom zaustavnom
mjestu radi automatizacije i signalizacije
Svaki kolosjek ima svoje izvode za napajanja jer su između izolacije, prije svakog zaustavnog mjesta
bit će i dio za usporavanje u slučaju crvenog signala
Ovo su dodatni izvodi za signale koji idu na mjesta usporavanja kao i masa signala
2 slijepa kolosjeka koji završavaju u tunelu su dobili mekane završetke. Na kraju su i kontakt tračnice koje će mi signalizirati crvenim svjetlom na ulasku tunela kada vagonima dođem do kraja
                                                             Nastavak
Počeo sam spajati brojne žice odozdola
Najprije spajanje na priključke
a onda odvođenje prema završnim priključcima
Upotrijebio sam razne boje žica za signale, skretnice, kontakte i napajanja
Nakon proba svih funkcija ću urediti/grupirati te kablove

Nastavak
Imao sam jednu operaciju na podkoljenici pa duže vrijeme nisam bio sposoban za gimnasticiranje ispod makete pa sam se primio gornjih radova
Marklinova fleksibilna pruga je jako žilava, ima limene trake sa donje strane pa se opire savijanju
Vijci kojima se pričvršćuje su jako mali, treba imati kvalitetan križni odvijač za rad
Ovdje se vidi taj lim sa donje strane koji ide cik-cak, on služi kao srednji vod preko malih izdanaka na pragovima. Izolaciju je jednostavno napraviti njegovim presjecanjem 
Signale nisam dovoljno spustio pa ću to ispraviti
Lijepo je vidjeti blago vijuganje pruge sa velikim radijusima
Nastavak
Ove inače kraće mostove sam produžio te vađenjem jedne stranice dobio most sa 2 kolosjeka
Ne sviđa mi se siva boja plastike pa sam ih obojio spray-em

Na drugoj strani makete će biti zeleni

Nakon sušenja zelene kistom sam obojio gazišta i ograde
Prijašnji mostovi su Marklin a ovo su Vollmerovi kojima sam također uklonio jednu stranu sa gazištima
Raspon tih mostova je 36 cm ali su predviđeni za stupove i u sredini pa sam ih morao ojačati
Mali aluminijski L profili su dovoljni, zalijepio sam ih dvo-komponentnim lijepilom
Kasnije sam obojio i donju stranu
Nastavak
Koristit ću Vollmer stupove koje sam malo zaprljao razrijeđenom crnom bojom

Prve probe 
Sada ozbiljnije


Dalje dolazi još jedan par velikih mostova
Spustio sam nosače signala
Nastavak
Ovdje su jednostavni mostovi
Masa na obje šine ide preko nosača stupova kontaktne mreže
Budući da su radijusi dosta veliki gornji vod ide skoro ravno

Ovi nosači su previše široki
pa sam ih suzio (odrazao višak i zalemio)

Na ovom dijelu koji ide kroz tunel sam produžio gornji vod i napravio jedan nosač


Nastavak
Počeo sam raditi i gornju trasu koja vodi do druge stanice

Pripremio sam signale za taj dio, produžio sam im žice
Jedna proba niže trase
Od kartona sam napravio tunelske portale za probu

Dole ima mjesta samo za betonski portal
Ovdje će biti dvostruki
Uvijek treba probati prohodnost sa najdužim vagonom

Nastavak
Prijašnje rješenje sa jednim nosačem KM  nije bilo dobro, prevelik je bio razmak do stupova
Ovako sam to raspodijelio na 2 mjesta
Zbog najdužih vagona moram malo izmaknuti stupove KM na unutarnjoj strani
Jedna kupovna stijena će dobro doći na ovom mjestu, malo probe druge verzije portala


Stijenu sam malo prošarao raznim svjetlijim bojama jer je bila previše tamna
Ideja za izradu portala od ambalaže prešanog stiropora?
Debljine je 4 mm i dosta je čvrst


Nema komentara:

Objavi komentar