srijeda, 24. veljače 2016.

Izrada makete u podrumu

Projekt makete je započeo uređenjem podruma početkom 2014 godineNajprije sam napravio okvire koji će biti nosači makete iz više dijelova, dole su police za odlaganje stvari. Podrum mi je dugačak 485 cm, širok 185 i visok 225 cm- dovoljno za jedno intimno druženje
sa vlakićima (u miru i tišini što mi je najvažnije)
Na lijevom kraju gdje će doči poprečni dio makete kao oslonci služe dva niska ormarića koji diktiraju početnu visinu makete od 90 cm.


Skoro tjedan dana sam se svaki dan po nekoliko sati igrao slažući moguće kombinacije....
Bit će veliki kolodvor na dvo-kolosječnoj pruzi koja će u oba pravca ići prema skrivenim stanicama sa po 4 kolosjeka i tzv.povratnoj petlji.
/to znači kad vlak ode u jednom pravcu nakon nekog vremena se iz njega i vraća, kao u stvarnosti/
Dužina svih kolosjeka je minimalno 190 cm tako da mogu voziti duže kompozicije.
Prva varijanta je sa prugom naprijed a stanicom, cestom i objektima otraga...


Ovo je skrivena stanica na -1, vlak se na lijevom izlasku iz stanice spušta jedan nivo te kasnije vraća natrag



Idemo na povratnu petlju na drugom nivou, pruga se sa desnog izlaza iz stanice penje iza nje te preko duugačkih mostova ide na drugu
skrivenu stanicu i povratnu petlju.

istovremeno na lijevoj strani iz stanice ide i jednokolosječna pruga kojom se najprije iznad donje skrivene a ispod gornje skrivene stanice
dođe do spirale (heliksa) te se uzdiže iznad gornje skrivene i ide prema gornjoj završnoj stanici!


Vlakovi koji će voziti jedno-kolosječnom prugom će biti kratki, do 120 cm a i radijus zavoja je manji, 76 cm.
Na dvo-kolosječnoj pruzi su veći radijusi, 92 i 105 cm (tzv R2 i R3)
Ukupno uzevši sve kolosjeke i prugu moglo bi stati do 16 kompozicija na glavnu prugu te 4 na jedno-kolosječnu te istovremeno voziti 4+1
vlak, lokomotiva bi moglo biti do 25...
Evo drugog projekta, lijeva brdska strana ostaje ista (tih 6 nivoa znači visinu od -10 do +50 cm!)




Kod prijašnje varijante stanica je iza kolosjeka te imade mjesta samo za stanične zgrade i cestu iza njih, ovdje naprijed ima mjesta za red 
kučica, pa cestu + troleybusi (faller ams+brawa troley) pa stanične zgrade i onda kolosjeci.....a može se jednog dana i proširiti.
Osim toga oko okretaljke i depoa imade više mjesta da se uredi pretovar i istovar ugljena u tendere, istovar šljake itd.
Odvijanje prometa će se obavljati posve samostalno, na otvorenoj pruzi putem APB-a a na stanici dolaskom jednog vlaka na slobodni 
kolosjek pokreće se drugi. 
U svako doba i na svakom mjestu može se preuzeti i ručna kontrola skretnica, signala te vlakova.
Vožnja vlakova će biti analogna ili digitalna, preko glavne sklopke.

U međuvremenu došlo je do znatnih izmjena, osmislio sam novi projekt na kojem ću moći staviti
više pruge, stanica pa onda i više vlakova- o tome u novom nastavku!

Nema komentara:

Objavi komentar