petak, 2. lipnja 2017.

Maketa u Jurandvoru V dio

"Drveće" koje sam ubrao u polju prošle godine se dobro posušilo. Najprije sam sve dobro obojio smeđom bojom (spray)
Zatim sam pošpricao drvofixom kojeg sam dosta razrijedio vodom
Na kraju sam sve posipao "lišćem" (zeleno obojanim listićima iskorištenog čaja u vrećicama)
Krajem V mjeseca sam ponovo na moru pa sam nastavio radovima na maketi
Budući da pronađene sive podloge nemam dovoljno na glavnoj stanici sam stavljao 2 sloja podloge za laminate (ukupno je to 6 mm)
Drugdje sam stavljao sivu podlogu koja je podobnija za formiranje zavoja
Mislio sam da ću morati koristiti neoprensko lijepilo no drvofix to sasvim lijepo drži!

Kasnije će između kolosjeka doći peroni na stanicama ili samo sloj šodera


Mostove sam obojao lijepom plavom bojom
Kasnije ću gazišta i rukohvate obojati u crno te dodati malo patine preko svega


Gornju stanicu sam maknuo na stranu....
....kako bi mogao zalijepiti podlogu na skriveni dio pruge
Kasnije ću odrezati višak podloge sa strane pruge
Pripremio sam 6 konektora i nešto sabirnica (za zajedničko napajanje i mase) jer će se svi dijelovi moći razdvojiti bez problema sa žicama.
Raznobojne žice su uvijek poželjne kad se radi o većoj količini raznih spojeva (na maketi će biti preko 100 žica)
Tanje su presjek
Tanje su presjeka 0,14 i koriste se za slabije struje i kraće spojeve do debljih presjeka 0,75 i više koje služe za osnovna napajanja.
Iz dugogodišnjeg iskustva znam da je lemljenje žica na Marklinovu prugu težak posao.....
....pa sam nabavio flux za lemljenje metalnih legura kojim je lemljenje dječje igra!
Košta nepunih 15 kunića a ima ga za stotine lemljenja
Stvarno je djelotvorno, znao sam s mučiti sa tim limenim tračnicama. Izgrebao bih zaštitnu boju (to radim i sada), nanio malo obične lemnepaste i grijao dugo sa jakom lemilicom od barem 60 wa dok se lem nebi primio. Sa ovime se lem primi u sekundi i to sa lemilicom od 30 wata!
Izolacija pojedinih blokova je kod Marklina jako jednostavna
Signale sam "ukopao" za debljinu izolacijskog sloja (5-6 mm)
Ljepše ih je za vidjeti kad njihovi poklopci ne strše toliko
Mostove sam zalijepio zajedno pločicama stirena pomoću 2K lijepila za plastiku


Privremeno sam preko sabirnica pospajao sve blokove sa napajanjem tako da sam mogao napraviti prve probne vožnje
Čast prve vožnje je pripala najstarijoj lokomotivi koju sam ponio (iz 1959 godine), na takovoj podlozi je Marklin zaista tihi!


Započeo sam sa spajanjima na konektore
Probno sam rasporedio elemente na budućem pultu (umjesto malog transformatora će doći veliki za Limine DC lokomotive. One će vozitipreko kontaktne mreže no morat ću im staviti i skije kako bi njima mogle davati impulse na šalt-tračnicama
Pult će doći ispod sredine makete, napravit ću da se može i malo izvući
Ovo su samo skice sa mjestima spajanja i oznakama skretnica, signala, otkapčivača i pružnih blokova
Kasnije ću napraviti ozbiljniji nacrt u M 1:5 gdje će se moći ucrtati svaka žica (bit će ih preko 150)
Bez toga nebih niti mogao započeti spajanja na konektore
Prošli tjedan su bila 2 burna dana pa je more izbacilo nekakve travice, dobro će doći kao neko žbunje na maketi....
Ubrao sam i nešto zelenila za izradu drveća te obojio smeđim spray-em
Natovario sam si još jednu komplikaciju, izradu kontaktne mreže u skrivenoj stanici
Na jesen ili druge godine ću na vanjskom vidljivom dijelu postaviti Marklinove stupove i kontaktnu mrežu
U Baškoj sam uspio pronaći "stiskavce" (bužir koji se grijanjem stisne i do trećine opsega) koji su potrebni kod produživanja žica.Nije baš jeftino no ako se uzme da ih mogu razrezati i na pola dužine onda imam 150 komada koji mi trebaju (manji promjeri)
Ubrao sam još malo "drveća" i obojao u sivo
Priprema se još "lišća"
Iz Zagreba sam ponio ponešto "Islandske mahovine" koja je također pogodna za izradu drveća i žbunja.Takove lišajeve u raznim bojama prodaju i razni proizvođači asortimana za male željeznice po dosta visokim cijenama.Pred 10-ak godina sam otkrio da se mogu naći u tzv Vrtnim centrima kod nas i to do 10-ak puta jeftinije!
Ta mahovina je dobro preparirana pa ostaje stabilna i mekana desetljećima, imam još takove mahovine sa bivših maketa iz kraja 60-ih godina!
Mali update nacrta makete (napravio sam precizniji nacrt)
 Zadnjih dana uglavnom režem žice i lemim ih do beskonačnosti, dosta je to zamoran posao jer treba biti pažljiv....
Kablovi koji idu od konektora na maketi prema pultu nisu problem
No da bih spajao žice ispod makete treba klečati, čučati ili sjediti na maloj hoklici...
Neće to ostati tako neuredno visiti, kada isprobam sve funkcije (nakon spajanja na pult) to ću grupirati skupa i podignuti gore te klamericama pričvrstiti na ploču odozdola
Žica je 135 do konektora pa onda još toliko od konektora, na prepojnom polju pulta će ih biti i nešto više....
Osim toga na svakom dijelu makete su zajedničke žice za napajanja pruge, signala i skretnica na više mjesta (pruga dobiva napajanje svaka2 metra u prosjeku) tako da je i tu još dodatnih 50-ak žica....Kasnije ću dodati još rasvijetu kućica (kojih neće biti baš puno jer nema mjesta) te perona i ulica tako da će broj žica biti sigurno preko 500!
 Konektori i kablovi od makete prema pultu su pripremljeni (sa gornjeg nivoa dolaze još 2 no to ću izvesti nakon proba donjeg dijela)
Bez nacrta nema spajanja, previše toga je da bih radio napamet
Ispod prepojnog polja je shema 6 releja, 4 su za skrivenu stanicu u kojoj nema signala. Svaki rele se brine za jedan blok.
Preostala 2 releja će služiti za samostalne vožnje no čini mi se da ću ih trebati više?
Napravio sam nosače pulta koji se može uvući (i malo podignuti) ili izvući van a kada raskopčam konektore pult se može potpuno izvaditi
Detalje trebam još obraditi pa spajanje može započeti!



Nema komentara:

Objavi komentar